Mobile eCommerce

maciej Artykuły 0 komentarze/y

Według ostatniego raportu stworzonego przez Episerver blisko 90% konsumentów deklaruje że jest posiadaczem smartfona, natomiast 70% używa tabletu do przegadania zasobów sieci. Przedstawione liczby pozwalają spokojnie stwierdzić, iż mobile staje się coraz bardziej znaczącym kanałem zakupów, a rok 2017 pokaże nam jak bardzo ten trend rośnie w siłę umacniając swoją pozycję w handlu online.

Zakupy mobilne znajdują się aktualnie na piątym miejscu aktywności do których używamy naszych komórek zaraz za aplikacjami społecznościowymi oraz tymi które ułatwiają nam nawigację. Powszechność mobilnych rozwiązań powoduje jednak, że klienci oczekują czegoś więcej, dlatego sklepy internetowe rezygnują powoli z oddzielnych aplikacji których prostą funkcjonalność z powodzeniem zastępują responsywnością swoich sklepów internetowych.

Na horyzoncie kreuje się jednak miejsce dla innych rozwiązań będących rzeczywistym punktem styczności z marką, dzięki którym klient będzie na bieżąco powiadamiany o aktualnych promocjach i rabatach udostępnianych tylko w konkretnej aplikacji. Klienci przyzwyczajeni do coraz to nowocześniejszych rozwiązań oczekują nowości pozwalających im na więcej aniżeli przeglądanie samego asortymentu, interesuje ich interakcja z marką dająca poczucie przynależności do społeczności. Dlatego tak istotnym elementem jest dziś oryginalność aplikacji będącej czymś więcej niż tylko katalogiem produktów, będącym kanałem komunikacji z marką.

Sami zainteresowani zapytani o to co by widzieli w przyszłych aplikacjach mobilnych wymienili następujące funkcjonalności: zamówienia jednym kliknięciem, możliwość przymierzenia produktów dzięki rozszerzonej lub wirtualnej rzeczywistości oraz dostawę w ciągu godziny.
To wszystko powoduje że klient staje się coraz bardziej wymagający i oczekuję od marki zaspokojenia swoich potrzeb odwzajemniając się wobec niej lojalnością.

Klienci coraz częściej chcą dokonywać zakupów z własnej kanapy aż 66% przegląda sieć mobilnie będąc w domu, taki trend wyraźnie pokazuje jak w przyszłości możemy dokonywać zakupów nie ruszając się z miejsca będąc obsługiwanym przez drony dostarczające zakupy w krótszym niż dotychczas czasie. Niewątpliwie następne kilka lat będzie należało do urządzeń mobilnych i napędzających ich działanie aplikacji oferując nam coraz to nowe możliwości.

Źródło danych: Episerver.com - Seven Mobile Commerce Trends for Retail 2017

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *