Daj lajka a powiem Ci kim jesteś

maciej Artykuły, Social media 0 komentarze/y

Lajk lub jak kto woli polubienie jest niczym innym jak możliwością wyrażenia swojej aprobaty dla konkretnego postu innego użytkownika, firmy lub społeczności nie zależnie od formy tekstowej, zdjęcia czy filmu. W chwili obecnej dla wielu platform społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram jest swego rodzaju motorem napędowym, każdy znajomy jest przecież wstanie zobaczyć co polubiliśmy a ponadto sam zrobić dokładnie to samo.

Jak się okazuje będący dla użytkowników niepozornym lajk dla firm i marek już takim nie jest, informacje płynące z polubień mogą być niesamowitem źródłem wiedzy o danej osobie. Polski psycholog dr. Michał Kosiński z Uniwersytetu Stanforda stworzył algorytm który na podstawie polubień jest wstanie stworzyć psychologiczny portret danej osoby korzystając tylko z samego Facebooka. Pozostawiane przez użytkowników ślady w postaci kliknięć „łapki w górę” dają szereg informacji które algorytm łączy ze sobą przewidując na tej podstawie cechy osobowości użytkownika. Stworzony na tej podstawie wzór osobowości może być wykorzystany przez marki do generowania jeszcze dokładniej targetowanych reklam, mamy tu do czynienia z reklamą szytą na miarę.

Jak wiele informacji może nam przekazać działanie użytkownika? Okazuje się że już po 10 polubieniach algorytm wie o nas więcej aniżeli znajomi z pracy, po 70 robi się jeszcze ciekawiej bowiem otrzymujemy wiedzę większa niż mają o nas przyjaciele, prześcignięcie rodziców to kwestia 100 lajków natomiast 240 to już wiedza na poziomie partnera życiowego. Znając użytkownika tak dokładnie można odgadnąć jego potrzeby i zachowania którymi się kieruje przy wyborze produktów.

W Try On nie tworzymy psychologicznych portretów naszych użytkowników 🙂 ale na podstawie polubień produktów generujemy profil gustu klienta tak aby zrozumieć jakie produkty odzieżowe będą idealne właśnie dla niego. Dzięki takiemu rozwiązaniu marki mogą proponować klientom zniżki na odzież która ich interesuje mając w ten sposób wysokie prawdopodobieństwo sprzedaży.
Ponadto otrzymują również możliwość wysyłania spersonalizowanych powiadomień bezpośrednio do klienta w oparciu o analizę zebranych wcześniej danych w panelu administracyjnym.

Im więcej marka wie na temat swojego klienta tym trafniej jest jej do niego dotrzeć, jak również być dla niego czymś więcej a niżeli tylko sprzedawcą. Pytanie co jeśli dzięki tego typu narzędziom klient zacząłby traktować markę jako przyjaciela? Czas pokaże...

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *